PIŠE: Miroslav Milošević
GRUPA THE CULT PO DRUGI PUT MEDJU SRBIMA
The Cult 21. juna na Tašmajdanu...
Jan Estburi, Bili Dafi i ekipa ponovo u Srbiji...
Prošle godine su prašili na EXIT-u...
U četvrtak dolaze da zapale Tašmajdan...
Dobrodošli Mali Djavoli...
Story of The Cult
Početak priče o grupi The Cult vraća nas u 1982. godinu, kada je pevač Jan Estburi sa gitaristom Dejvidom Barouzom, basistom Beri Džepsonom i bubnjarem Hak Kverišijem osnovao gotik rock-grupu Southern Death Cult. Objavili su istoimeni album, sa kojeg i danas ponekad zasviraju hitove Moya, Flowers in the Forest i Fatman.
Iduće 1983. godine, grupa Southern Death Cult odlazi na turneju zajedno sa grupom Bauhaus i posle turneje Barouz, Džepson i Kveriši odlučuju da nastave svojim putem bez Estburija...Ostavši sam, Jan Estburi sa gitaristom grupe Theatre Of Hate Bilijem Dafijem osniva post-pank grupu sa skraćenim nazivom Death Cult...Postavu upotpunjuju basista Džejmi Stjuart i bubnjar Rej Mondo...Izdaju album Ghost Dance sa hitovima God's Zoo, Brothers Grimm i Horse Nation.
1984.
Naredna 1984. godina je bila prelomna. Bubnjara Reja Monda zamenjuje Najdžel Preston, grupa opet skraćuje ime u jednostavno The Cult, okreću se hard-roku i pod novim imenom objavljuju album Dreamtime, na kojem su ponovo snimili neke pesme iz prethodnog perioda Horse Nation i A Flower in the Desert, a izdvojile su se i nove pesme Spiritwalker, Butterflies, Go West i naslovna Dreamtime.
1985.
Bubnjar Najdžel Preston je posle albuma Dreamtime napustio grupu Cult, a na njegovo mesto dolazi poznati bubnjar Mark Bržežički, dotadašnji član grupe Big Country. U novom sastavu 1985. godine, grupa Cult izdaje jedan od svojih najboljih albuma Love, na kojem u nekim pesmama koriste klavijature i gudačke instrumente, koje je odsvirao bas-gitarista Džejmi Stjuart.
Muzika na ovom albumu je psihodelični hard-rok i hevi-metal pod velikim uticajem muzike američke grupe Doors i engleske grupe Led Cepelin. Pesme sa albuma Love, kao što su She Sells Sanctuary, Brother Wolf Sister Moon, Rain, Nirvana, Revolution i naslovna Love, čine i danas obavezan deo njihovog koncertnog repertoara.
Grupa Cult se posle albuma Love priklanja još žešćem i čvršćem zvuku pod sada već potpunim uticajem grupe Led Cepelin. Sa novim bubnjarem Les Vornerom 1987. godine, objavljuju album Electric takodje prepun hitova. Snažan glas Jana Estburija i eksplozivna gitara Bilija Dafija postaju zaštitni znak grupe Cult. Po mišljenju mnogih, album Electric je najbolji album grupe Cult i predstavlja vrhunac njihove karijere. Ploča savršenog zvuka i produkcije, za šta je zaslužan poznati producent Rik Rubin. I sa ovog albuma nekoliko pesama obavezno sviraju na svakom koncertu, veliki hit Love Removale Machine, Lil Devil, Electric Ocean i Outlaw, a na bis uglavnom zapraše obradu velikog hita grupe Steppenwolf - Born to Be Wild.
Na sledećem albumu Sonic Temple, koji izlazi 1989. godine svira nova postava grupe The Cult. U grupu dolazi klavijaturista Džon Vebster, a umesto bubnjara Lesa Vornera dolazi Miki Kari, u nekim pesmama kao prateći vokal pojavljuje se i čuveni Igi Pop, a zvuk je radio takodje još jedan poznati producent Bob Rok. Ovom pločom grupa Cult definitivno osvaja Ameriku. Izdvojila su se tri strahovita hita Sweet Soul Sister, Soul Asylum i Fire Woman. Na svetskoj turneji grupe Metallica iste godine, grupa Cult je bila predgrupa, a na tim nastupima postavu su pojačali klavijaturista grupe Alarm Mark Tejlor i bubnjar Met Soram, koji je posle te turneje prešao u grupu Guns n' Roses.
1991.
Posle dve godine 1991. izlazi novi album grupe Cult pod nazivom Ceremony. U medjuvremenu je originalni basista Džejmi Stjuart napustio grupu, a na njegovo mesto je došao Čarli Drejton. Na albumu Ceremony gostovao je veliki broj cenjenih studijskih muzičara kao što su Benmont Tenč i Riči Zito-klavijature (koji je i producirao album), Aleks Akuna-udaraljke, Skot Tarston-klavir i Suzi Katajama-violončelo. Iako je bilo dobrih pesama kao Wonderland, naslovna Ceremony i Earth Mofo, album Ceremeony nije privukao neku veću pažnju.
Usledile su tri godine pauze do novog albuma jednostavno nazvanog The Cult, koji je objavljen 1994. godine sa starim producentom Bob Rokom i novom postavom u kojoj su pored pevača Jana Estburija, gitariste Bilija Dafija, dotadašnji basista grupe Mission Krejg Adams, bubnjar Skot Garet, perkusionista Džim MekGverej i Skot Hamfri-klavijature. Bila je to vrlo dobra ploča sa hitovima Naturally High, Be Free i Black Sun.
POST - CULT PERIOD
1996.
Posle albuma The Cult, početkom sledeće 1995. godine, grupa se raspala, Jan Estburi i Bili Dafi su se razišli posle 12 godina uspešne saradnje. Pevač Jan Estburi je sa Skotom Garetom, poslednjim bubnjarem grupe Cult, njegovim bratom basistom Metom Garetom i gitaristom Patrikom Sagom, osnovao grupu sličnog muzičkog usmerenja Holy Barbarians i 1996. godine izlazi album pod nazivom Cream, sa vrlo dobrim pesmama Dolly Bird, Space Junkie, Magick Christian i Bodhisattva. Iste godine objavljena je jako dobra kompilacija High Octane Cult, koja zahvata sve periode njihove karijere.
1999.
Tri godine tišine, a onda su se i Bili Dafi i Jan Estberi ponovo oglasili. Gitarista Bili Dafi je zajedno sa pevačem grupe Alarm Majkom Pitersom osnovao grupu Coloursound i istoimeni album, pod uticajem muzike irske grupe U2 su objavili 1999. godine, sa kojeg su se izdvojile pesme Under The Sun, This Life i Heavy Rain. Iste godine se oglasio i Jan Estburi, samostalnim albumom Spirit\Light\Speed, na kojem skoro sve instrumente svira poznati multiinstrumentalista alternativne muzike Kris Gos, a za bubnjevima je stari saradnik Skot Garet. Bolje od ostalih su pesme Tyger, Back On Earth i It's Over.
RASKRŠĆE DVA VEKA – PONOVO THE CULT
Dobra vest u 2000. godini je da su Jan Estburi i Bili Dafi ponovo formirali grupu Cult i izdali singl Painted On My Heart, pesmu za film Gone In 60 Seconds. Iste godine, Jan Estburi je gostovao na solo-albumu Iommi, čuvenog gitariste legendarne grupe Blek Sabat Tonija Ajomija, otpevao je pesmu Flame On. Tokom 2000. godine, grupa Cult je učestvovala na projektu Stoned Immaculate: The Music of the Doors i sa klavijaturistom grupe Doors Rejom Manzarekom snimila dve obrade njihovih pesama Wild Child i Touch Me. Posle tog albuma, krenule su špekulacije da će se grupa Doors ponovo okupiti sa Janom Estburijem kao pevačem i čuvenim bubnjarem grupe Police Stjuartom Koplendom. Postava je krenula sa probama, kasnije se priključio originalni bubnjar Džon Densmor, pošto je Stjuart Koplend odustao zbog šuškanja da će Sting i Endi Samers ponovo okupiti grupu Police, medjutim cela stvar je propala jer su ponovo okupljanje grupe Doors sprečili naslednici Džima Morisona. Šteta, jer je Jan Estburi snažan pevač i njegov glas bi mogao da dosegne veličanstvenost neprevazidjenog glasa Džima Morisona.
2001.
Posle epizode sa Doorsima, pevač Jan Estburi i gitarista Bili Dafi kompletiraju novu postavu grupe Cult sa bubnjarem Metom Soramom koji se vratio iz grupe Guns n' Roses i parom basista koji su se smenjivali i na ritam-gitari Martinom Lenoblom i Krisom Vajsom. U toj postavi grupa Cult je 2001. godine objavila album Beyond Good and Evil, sa kojeg su se izdvojili hitovi Rise, Nico, American Gothic i My Bridges Burn.
Novi Sad...Petrovaradin...EXIT...
Beograd...Tašmajdan...
I tako, grupa The Cult po drugi put medju Srbima...
Odsvirajte isto kao na EXIT-u...Ne treba bolje...
Dobrodošli Mali Djavoli...
Vidimo se na Tašu...
LONG LIVE ROCK AND ROLL !!!
Нема коментара:
Постави коментар